Иновација је када радимо ствари на другачији начин, а циљ нам је позитивна промена. Стив Џобс је један од најпознатијих предузетника у последњих 50 година. Као оснивач Apple компаније, он је показао колико неко може да буде креативан у пословном свету. Више пута је уздрмао тржиште својим иновацијама, остављајући конкуренцију изненађену и са застарелим производима.
Поред тога што је први дошао на идеју да продаје компјутере за кућну употребу, Стив је такође први представио паметни телефон. Сви су били скептични; чак је тадашњи директор Мајкрософта Стив Балмер рекао да нема шансе да неко купи телефон без тастатуре! Стив се није обазирао на критике, већ су он и његов тим били одлучни у својој мисији да мењају свет иновативним производима. Ускоро су купци њихових компјутера и телефона постали више од купаца; они су постали Apple фанови.
Стив више није са нама, али нам је оставио безброј савета и стратегија за успех. Он је годинама несебично делио своје знање и искуство на предавањима по унивезитетима у Америци. Овог пута делимо са вама најважнијих 7 савета за успех који су Стиву помогли да изгради своју империју. И који ће, надамо се помоћи и нама на путу ка успеху.
1. Радите посао који волите
Стив је једном рекао да људи који воле своју професију могу да промене свет на боље. Он је пратио своје срце цео свој живот и, према његовим речима, та љубав према послу је учинила да много брже напредује. Тешко је досетити се нових и креативних идеја осим ако константно не радите у свом пољу интересовања.
2. Правите историју
Када су Стив Џобс и Стив Возниак основали Епл, Џобсова визија је била да свака кућа има компјутер. У то време су само фирме имале компјутере и мислило се да просечном човеку није потребан компјутер код куће. Стив је имао другачији поглед на свет. Он је први почео да продаје личне компјутере, The Macintosh, и тако направио револуцију у свету технике.
3. Покрените свој мозак
Да бисмо добили нове идеје, требамо да тражимо инспирацију у другим индустријама такође. Џобс је налазио инспирацију у телефонском именику, медитацији, у посети Индији, успешном хотелском ланцу ”4 Сезоне”, и на многим другим местима. То није крађа идеја, већ коришћење идеја из других индустрија на потпуно други начин. Овај метод је познат као пренос знања из једне индустрије у другу.
На пример, индустрија брзе хране је увела чувени drive-thru (преузимање хране из кола) 1960-их. година након што су приметили тај принцип на тркама Формуле 1. Наиме, возачи на тркама морају да направе паузу да би заменили гуме, допунили гориво и одрадили све неопходне корекције. Ова пауза се зове pit stop и важан је фактор у свакој трци. Мора да буде пажљиво испланирана до сваке секунде. Ово је инспирисало предузетнике у индустрији брзе хране да понуде своју верзију кратке паузе и допуне енергије возачима на свакодневном путу ка послу.
4. Продају се снови, а не производи
Џобс није посматрао људе који купују Apple производе једноставно као купце, већ као сањаре са великим амбицијама. Он је правио производе који помажу људима да остваре своје снове. Помозите вашим муштеријама да и они сами напредују уз помоћ вашег производа или услуге, и освојићете њихова срца.
5. Држите се једноставности
Стив је једном рекао: ,,Једнако сам поносан на оно што не радимо, као на оно што радимо.” Он је био одлучан у дизајнирању производа са једноставним изгледом, без гужве у дизајну. Та стратегија се не ограничава само на производе, већ и на дизајн њиховог сајта, паковања производа, продавница. У Apple свету, иновација значи елиминисање непотребног тако да потребно може да дође до изражаја.
6. Стварајте фантастична искуства
Apple је изградио најбоље продавнице на свету уводећи мале промене које су допринеле да се повежу са купцима. На пример, они не запошљавају продавце већ експерте и консултанте. Јер они не желе да њихови запослени само померају кутије, већ да својим саветима и презентацијом додају вредност њиховим производима.
7. Како пренети идеју
Можете да имате најбоље идеје на свету, али ако не знате како да их представите људима, онда ће сав труд бити узалудан. Створите ново искуство са вашим производом и претворите га у уметност. Apple од свог оснивања прави технику за коју нисмо ни знали да нам треба док не видимо какву вредност доноси нашем свакодневном животу. То је главни разлог њиховог успеха.
Фото преузете од:
Photo by Daniel Korpai
Photo by Mark Sivewright
Photo by Michał Kubalczyk
Постави коментар