Haute Couture

21.7.21





Шта уопште представља Висока Мода? Vogue је једном приликом описао Високу Моду као ”ходајућа уметничка дела”, јер се ове хаљине праве само за неколико срећних клијената или само једног. Толико су јединствене. Свака хаљина се прави по мери. Због тога су ове хаљине најквалитетније и најскупље на тржишту. 


Без обзира колико су хаљине неког дизајнера ексклузивне, оне не могу добити Haute Couture (на француском: висока мода) етикету док их француска влада не призна као такву. Ово није лак подухват јер постоји неколико критеријума који требају да се испуне да би се квалификовали. На пример, модна кућа мора да има кројачки студио у Паризу са најмање 15 запослених. Хаљине морају да се кроје по мери, које клијенткиње морају да пробају најмање једном. Два пута годишње, у јануару и јулу, дизајнери морају да спреме око 50 оригиналних креација за колекцију. Презентује се само по позиву, и ако је модна кућа позвана 4 пута заредом, онда се сматра да је квалификована да постане члан.

Квалитет се стално проверава и лако је испасти из овог малог круга модних кућа. 


Висока мода има мали број клијената (чувених 1%) само око 4,000 у целом свету. Кад видите неку холивудску звезду у Haute Couture хаљини на црвеном тепиху, знајте да је та хаљина само позајмљена. Модне куће облаче познате личности јер им је потребна реклама, али ретко кад та позната личност ту хаљину и добије. 


Од јануара 2020. Haute Couture чланови су:

1. Adeline André
2. Alexandre Vauthier
3. Alexis Mabille
4. Chanel
5. Christian Dior
6. Franck Sorbier
7. Giambattista Valli
8. Givenchy
9. Jean Paul Gaultier
10. Julien Fournié
11. Maison Margiela
12. Maison Rabih Kayrouz
13. Maurizio Galante
14. Schiaparelli
15. Stéphane Rolland


Чланови ван подручја Француске:

1. Elie Saab

2. Fendi

3. Giorgio Armani

4. Valentino

5. Versace

6. Viktor & Rolf

7. Azzedine Alaïa


Остале куће су гости Недеље Високе Моде.


На Недељи Високе Моде је 1945. око 100 дозајнера представљало своје колекције. Данас их често има око 20. Могуће је да висока мода губи на популарности због цене својих креација. Почетна цена ових хаљина је око €20,000! Али, ове хаљине су биле скупе и 1945. године. 


Други разлог је промена имиџа високе моде. У прошлости су ове ревије биле интимне, само за ужи круг привилегованих клијената. Данас се Haute Couture користи као главни маркетиншки адут за продавање парфема и аксесоара, што и јесте највећи генератор новца за модне компаније. Ова стратегија полако одбија богате купце који ипак преферирају хаљине које се не рекламирају на ТВ-у и билбордима, или од стране инфлуенсера. Једина кућа која није променила начин продаје је Шанел, па је и једина којој профити нису опали. Шанел и даље поштује приватност и жељу својих купаца, па су њихове хаљине високе моде и даље ексклузивне;  што значи да их не може носити свако на црвеном тепиху и сваки комад је загарантовано јединствен.


Ове године се Недеља Високе Моде поново одржава пред публиком, са 33 модних кућа које имају прилику да представљају своје колекције. 


Сваке године је узбудљиво гледати необичне креације, али класика ипак увек побеђује. Па је тако ових 5 колекција покупило наше симпатије. Посебан пост је потребан да их детаљно истражимо, па ћемо сада само да их споменемо.


1. Fendi



2. Chanel




3. Armani



4. Zuhair Murad
























5. Luisa Beccaria

















Фотографије:

Насловна фото и последња: Luisa Beccaria

Fendi фотографија - Fendi.com

Chanel, Armani, Zuhair Murad - Alessandro Lucioni / Gorunway.com



Постави коментар